DOMO is het elektromerk van familiebedrijf Linea 2000. Het verhaal van Linea 2000 start in 1986 als invoerder van verschillende merken van huishoudelektro. Al snel verschuift de focus echter naar het uitbouwen van een eigen elektromerk: DOMO. De leiding van het bedrijf is in handen van Wim De Voeght, zoon van oprichter Marcel De Voeght.
In 37 jaar tijd is DOMO uitgegroeid tot het grootste Belgische merk in klein huishoudelektro. Het assortiment bestaat uit meer dan 350 toestellen in verschillende categorieën: keuken, huishouden, personal care en klimaatbeheersing. Gebruiksvriendelijkheid, een mooi design en een goede prijs-kwaliteit verhouding zijn kenmerken van elk DOMO toestel.
Bovenal wil DOMO innoverende producten op de markt brengen, die een verschil maken in het leven van haar klanten. Door trends in de markt te volgen én voor te zijn, slaagde DOMO er de afgelopen jaren meermaals in om als eerste innovaties op de Belgische markt te lanceren: een soepmaker met 2,2 liter inhoud, een digitaal wafelijzer met 5 automatische programma’s en een big croque xl.
Ook op het vlak van ecologie draagt het bedrijf haar steentje bij. DOMO zet al jaren in op zelfvoorziening van haar eigen bedrijfsgebouw. De verpakkingen van de toestellen zijn geoptimaliseerd, zodat er zo weinig mogelijk plastic of piepschuim aan te pas komt. Op termijn is het ook de ambitie om het volledige wagenpark van DOMO te verduurzamen en over te stappen op elektrische wagens.
DOMO wordt ook verdeeld in het buitenland. Zo heeft DOMO eigen vestigingen in Frankrijk en in Tsjechië. In de omliggende landen (Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Spanje, …) werkt het bedrijf samen met distributeurs. Bedoeling is om van DOMO een leidend Europees merk in huishoudelektro te maken door een sterk netwerk van buitenlandse partners uit te bouwen.
Het hoofdkantoor van DOMO bevindt zich in het Kempense Herentals. Er werken 60 enthousiaste en dynamische medewerkers. Zij zetten zich elke dag in om de klanten van DOMO een uitstekende service te bieden. Bij DOMO geen computer keuzemenu, maar een persoonlijke aanpak. Alle kennis houdt DOMO ook graag in eigen handen, van productontwikkeling tot dienst na verkoop. Kortom, bij DOMO ben je thuis!